tisdag 14 maj 2019

Minneslek

Jag har kollat på gamla bilder på mitt USB-minne och det är roligt att se saker och ting såsom det känns att de ska vara, mitt gamla rum i Sikfors, att mormor och morfar är nere på campingen, hundpromenader i skogen o.s.v. Samtidigt känns det lite sorgligt att det aldrig kan komma åter, men vissa saker känns lite skönt att de aldrig kommer åter. Det är lite roligt att se hur man såg ut då, för även om man inte var överförtjust i sitt utseende så tycker jag ändå att det är kul att se bilder på mig från förr. Är det en sak jag däremot har insett, så är det att det inte är så kul att gå igenom alla miljontals selfies från senare år. Jag får bli bättre på att sålla bort vissa selfies, så att jag kan skona mig själv i framtiden. Jag tar i och för sig inte lika många selfies nu som jag gjorde är 2015, men ändå. Det är så jävla tråkigt att bara sitta och bläddra igenom bild efter bild som ser likadan ut typ. Men det gör inte så mycket egentligen. Jag kanske uppskattar det om 10 år igen.

Jag ska avsluta med att säga en sak. Nämligen: vilken sång jag väljer till listan

Dag 13: En av dina favoritsånger från 70-talet

Mitt svar: Daddy Cool av Boney M

En av anledningarna till att jag valde den är för att jag minns att mina morbröder har spelat den på vinyl hos mormor och morfar när vi var där och hälsade på en gång. Det passar ju bra med det lite nostalgiska temat på dagens inlägg. Egentligen hade jag valt en annan låt, men den kommer på nästa plats på listan. Jag tänkte att jag inte ville köra dubbletter, utan ni får se när den kommer nästa gång jag skriver... Lite spänning blev det i alla fall, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar