söndag 26 maj 2019

Fem låtar/Livet

Fortsättning på sånglistan:

Dag 19: En sång som får dig att tänka på livet

Mitt svar: Long Live av Taylor Swift

Svår fråga, för man kan ju tänka på livet på olika sätt och det är många låtar som får en att tänka på det. Men för att välja någon så tar jag den här för att den får mig att tänka på hur jag vill se tillbaka på livet som jag har levt, både nu och när jag är äldre.

Singing long live all the mountains we moved
I had the time of my life
Fighting dragons with you
And long, long live the look on your face
And bring on all the pretenders
One day, we will be remembered

Dag 20: En sång som påminner dig om din mamma

Mitt svar: Hungry Heart av Bruce Springsteen

För hon ville höra den i somras så mycket. Passande tema med tanke på att det är mors dag idag.

Dag 21: En favoritlåt med en persons namn i titeln

Mitt svar: Terrence Loves You av Lana Del Rey

Den är underbar på alla sätt och vis och när skivan precis hade släppts nötte jag den här låten. Honeymoon är en av Lanas skivor som har hållit bäst med tiden.

You are what you are
I don't matter to anyone
But Hollywood legends
Will never grow old
And all of what's hidden
Well, it will never grow cold

Dag 22: En låt som motiverar dig

Mitt svar: Fight Song av Rachel Platten

Första gången jag hörde den här var på ett svenskt morgonprogram på TV och då tyckte jag att den var jättedålig, men sedan började jag att tycka den var bra.

And I don't really care if nobody else believes
'Cause I've still got a lot of fight left in me

Dag 23: En sång som du tycker att alla borde lyssna på

Mitt svar: All Too Well av Taylor Swift

Det här är en jättesvår fråga och jag skulle egentligen kunna lista tio låtar och ända ha flera stycken kvar. Därför har jag valt en låt som har mycket att erbjuda. Den går från lugn till känslosam och tillbaka till lugn, som en katharsis. Den har väldigt stark text också. Det är Taylors allra bästa låt och ända sedan jag hörde den och började tycka det så har det inte kommit en enda låt som har kunnat bräcka den.

Maybe we got lost in translation, maybe I asked for too much,
And maybe this thing was a masterpiece 'til you tore it all up.
Running scared, I was there, I remember it all too well.
And you call me up again just to break me like a promise.
So casually cruel in the name of being honest.
I'm a crumpled up piece of paper lying here
'Cause I remember it all, all, all too well.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar