fredag 24 maj 2019

Forts. följer

Fortsättningen på musiklistan följer nedan. Jag kommer ta fem i ett kör:

Dag 14: En låt som du skulle vilja spelas på ditt bröllop

Mitt svar: Wuthering Heights av Kate Bush

Det var denna jag egentligen tänkte ta på förra dagen, den där man skulle välja en låt från 70-talet. Jag hade ingen aning om att denna låt var så gammal.

Dag 15: En sång som är en cover av en annan artist

Mitt svar: Riptide av Vance Joy, tolkad av Taylor Swift

Första gången jag hörde den blev jag kär i låten. Jättebra cover!

Dag 16: En av dina favoritsånger från en film

Mitt svar: Young and Beautiful av Lana Del Rey

Underbar, tidlös, vacker. Den var med i The Great Gatsby.

Dag 17: En sång som featar din favoritartist

Mitt svar: Babe av Sugarland ft. Taylor Swift

Det är Taylor som skrivit låten tillsammans med Patrick Monahan, men hon frågade Sugarland om de ville ha den och så sjunger hon med på den. Jättebra låt!

Dag 18: En sång från det år du föddes

Mitt svar: Right Said Fred - I'm Too Sexy

Vilken annars?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar