måndag 13 maj 2019

Five by five

Idag ska jag göra fem sånger från listan.

Dag 8: En sång om droger eller alkohol

Mitt svar: Losing My Way av Justin Timberlake

Dag 9: En sång som gör dig glad

Mitt svar: ME! av Taylor Swift

Jag har redan haft den låten som svar, men det är en låt som man alltid kan lyssna på och ändå bli lite gladare, och inte bara som jag lyssnar på för att jag redan är glad

Dag 10: En sång som gör dig ledsen

Mitt svar: I Can't Go On av Bayside

Sångaren i Bayside, Anthony Raneri, har en förmåga att kunna förmedla känslan i en sång inte bara genom texten eller musiken, utan i känslan med vilken han framför sången. I Can't Go On är låten som kan förmedla känslan av att ge upp utan att bli klyschig. Texten är enkel, det är inte mycket i texten som skulle få en att tänka att "den raden är ett mästerverk" eller så, men ändå slår han huvudet på spiken; allt faller på plats och känslan når ut till den som lyssnar.

Dag 11: En sång som du aldrig tröttnar på

Mitt svar: Complicated av Avril Lavigne

Jag skulle kunna ta nästan hela Taylor Swifts diskografi också, men denna låt har klarat sig sedan 2002 och jag hörde Taylor Swift för första gången 2008, så Complicated har helt klart klarat "the test of time" längre än någon låt med Taylor.

Dag 12: En sång från 2011 som du älskar

Mitt svar: Snälla bli min av Veronica Maggio

Svårt val, för Inga kläder, som är med på samma skiva (Satan i gatan), är lika bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar