torsdag 2 maj 2019

Burning red

Idag tänkte jag börja med en lista som ska sträcka sig över 30 dagar. Jag skickar den även till Gänget på Snapchat, men här på bloggen skriver jag lite utförligare om varje låt; varför jag valt den eller en textrad jag gillar, etc. På så sätt blir det lite roligare för dem jag skickar till på Snapchat att även se låtarna här. Kommer även lista en bonuslåt här, längst ned.

Idag är Dag 1: A song you like with a color in the title

Mitt svar är: Red av Taylor Swift

Det är en låt med drag i och texten centrerar kring färger som man kan uppleva att världen blir i när man känner en viss känsla. T.ex.:
Losing him was blue like I'd never known
Missing him was dark grey, all alone
Forgetting him was like
Trying to know somebody you never met
But loving him was red

Eller min favoritdel av texten:
Remembering him comes in flashbacks and echoes
Tell myself it's time now, gotta let go
But moving on from him is impossible
When I still see it all in my head in burning red

Dagens bonuslåt är: Blue Jeans av Lana Del Rey "I Will love you till the end of time / I would wait a million years / Promise you'll remember that your mine / Baby can you see through the tears?"

Här är hela listan, så ni vet vad som väntar:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar