måndag 19 december 2016

Väntan

Det ska bli kul att åka upp till Norrbotten. Eller nja, snarare kul när man väl har kommit fram, själva resandet är mindre kul. Egentligen är det inte så farligt på kvällen och somnar man lätt är det bra, men när man vakar och måste vänta på att komma fram känns det som att tiden står stilla. Dessutom är man alltid sen just mellan Jörn och Älvsbyn. Man är i tid till Bastuträsk och i tid till Jörn, men så händer någonting mellan Jörn och Älvsbyn och helt plötsligt är vi 20 minuter sena. Dessutom måste jag alltid påminna mig själv om att det är längre mellan Jörn och Älvsbyn än mellan Bastuträsk och Jörn, annars sitter jag och tror att jag ska vara framme 30 minuter innan vi ska vara det. Det blir nästan olidligt att vänta. Det hade varit roligare om Gustaf hade kunnat åka upp med mig nu, men vi får i alla fall åka hem tillsammans. :)

Egentligen borde jag lägga mig men jag är naturligtvis überpigg efter min tupplur i eftermiddags. Jag ska försöka läsa lite, då blir jag nog lite tröttare i alla fall. Adjö, kanske ses vi i övermorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar