torsdag 15 december 2016

En del av mig

På Spotifys lista över mina mest spelade låtar finns Terrence Loves You av Lana Del Rey med högt upp på listan. Jag lyssnade på den på repeat väldigt ofta i början av året men har inte lyssnat så mycket på just den resten av året. Det är rätt otroligt att den ligger så pass högt som en gör med tanke på att jag har lyssnat på den så pass lite under hela året. Jag måste ha lyssnat på den så pass många gånger att den helt enkelt stod som klar topp tio redan då. Jag lyssnar en hel del på Lana på youtube också för hennes osläppta låtar finns inte på Spotify. Jag lyssnar även mycket på Taylor Swift förstås men hon finns ju inte ens på Spotify, med undantag för ett par enstaka låtar. Båda låtarna som hon har skrivit, This is what you came for och Better man, finns dock med på listan.

Jag tycker att Spotifys lista är rolig för att många minnen är kopplade till musik. Jag kan minnas var jag befann mig när jag lyssnade på en viss låt, känslan som väcktes och minnena som sparades i koppling till den låten. Jag lyssnar inte längre på Terrence Loves You varje kväll men den finns i mitt sinne som en del av mig, inpräntat - play och sedan repeat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar