måndag 12 december 2016

Det som fattas mig

Jag har inte skrivit så mycket på sistone. Varken här eller i allmänhet. Jag har inte haft orken att skriva någonting här. Jag är hela tiden så trött. Jag behöver en riktig ledighet nu. I allmänhet så har jag en del tankar och idéer och då och då skriver jag, men det blir inte så mycket. Inget kan ju jämföras med skrivarlinjetiden, men ändå... Ibland får jag inspiration och jag hämtar den ur källor i mitt innersta men de kan sina ibland. Men när källorna är fulla svämmar det över av tankar som kan formas till dikter eller annat. Min själ har dragit sig tillbaka. Jag försöker mest överleva allt som ska göras, allt som blivit ogjort.

Vi ville stöta dig för pannan, du sovande, 
vi ville väcka dig, döda, ur din sömn.

- Edith Södergran, ur Min barndoms träd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar