söndag 18 december 2016

Älskade vänner

Jag längtar så enormt efter att äntligen kunna slappna av. Om ett par dagar åker jag till Norrbotten och då kommer jag nog kunna det. Hundarna har den effekten på mig och det är det enda stället jag aldrig riktigt pluggar på. Är det framkomligt i skogen brukar det vara en faktor också. Mest är det nog att kunna sitta hos min Cookie och stryka hennes päls.

Jag skulle vilja ha en liten katt som jag kan ha hos mig. Jag tror att allting hade känts bättre då, men det passar inte i mitt liv just nu. Inom ett par år vill jag ha en katt i alla fall. Jag hade helst velat ha en hund också. Då behöver man inte vara rädd för att ens husdjur inte ska vilja kela med en i alla fall. Fast jag skulle förstås ändå älska min katt även om den vore okelig. Vissa katter är ju det, men det är nog mest bondkatter och dylika. Jag hade tänkt skaffa en raskatt för att försöka undvika det problemet. Samtidigt vill man ju ha en självständig katt, det är vad som gör att de är lättare att äga än en hund t.ex. Det är svårt, det där, men oavsett skulle jag ju älska min lilla vän. Förresten så är alla raser olika och alla djur är individuella så man vet ändå aldrig vem man får.

Sunny, Ronja, Muffin, Cookie och Harry är alla labradorer men har väldigt olika personligheter. Sunny var klok och snäll, Ronja var kelig och sökte alltid uppmärksamhet, Muffin var tröstande, lugn och stark, Cookie är busig och sprider glädje och Harry är en odåga som far fram som en virvelvindel ibland men när han stannar upp och sträcker fram tassen eller lägger sig i ens famn kan man inte hjälpa att smälta. Självklart delar djuren drag med varandra också; Muffin är också klok, Cookie är ursnäll och så vidare, men det är precis som med människor att vissa drag särskiljer någon lite extra mycket kanske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar