torsdag 3 september 2015

Oslove

Nu har vi varit hemma i nästan en vecka och jag har ännu inte hunnit lägga upp några Oslo-bilder än. Men här kommer de!

Jag gillar den här bilden för det var ett så trevligt inslag. Jag antar att det inte var klotter, utan att den som gjort det fått tillåtelse. Annars vore det en väldigt töntig tag. ;)


















Vi gick till ett ställe där de serverar en massa olika sorters varm choklad, men även kaffe och sådant. Jag valde en med smak av mörk mint. Efter jag beställt den började jag nästan ångra mig lite, då jag fick hemska flashbacks till Gunnarssons nya hipster-choklad. Men det verkar som att chokladen i Norge är mycket sötare än i Sverige, för Gustaf som hade beställt en vanlig fick en jättesöt och min var som vanligt. :)


















Så här såg hotellrummet ut. Det var jättefint och det hade ett badkar som vi badade i båda kvällarna vi var där! Sängen var dessutom jättebekväm, men å andra sidan så jämför jag ju med vår bäddsoffa och då är de flesta sängar bekväma. ;)














Denna bild är från fredagen, vår andra dag. Gustaf sitter på Munch-museet och äter en macka. Vi fick inte fota själva utställningen så jag kan inte visa några bilder, men den var kul att titta på. Jag köpte ett Skriet-pussel och en kylskåpsmagnet i museishopen.


















Vi åt middag på hotellet. Det var en finrestaurang som serverade smöret på en sten. Men ingen potatis hade de till rätten vi åt! Personalen var trevlig och maten var god, men jag skulle nog ha beställt något annat om jag insett det.


















Det här var vår efterrätt. Det var rosenmarinerade äpplen med hallon och ingefärs- och äppelglass. Den var jättegod! :)


















Den här bilden är från sista dagen i Oslo. Bilden är tagen i Vigelandsparken. På vägen därifrån gick jag in på Litteraturens hus och köpte Sylvia Plaths Ariel på engelska med ett jättefint omslag.


















Det var helt enkelt en lyckad resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar