lördag 13 december 2014

Lucia*tid=totala värdet

Idag vaknade jag hemskt tidigt av ett hemskt alarm. Gustaf tyckte att 06.45 var en bra tid för att vakna och titta på Lucia. Själv tyckte jag det räckte med konserten vi ska se i Mariakyrkan ikväll. En från klassen, Anna, ska sjunga i kören. Men efter att ha blivit lovad att vi ska sitta i sängkläderna och inte bädda soffan gav jag med mig. Efter Luciafirandet tog det ytterligare en timme innan jag orkade resa mig. Så är det när man kliver upp före tuppen på en lördag.

I övrigt försöker jag att inte tänka på hur mycket jag måste plugga och hur tråkigt jag insett att jag tycker att ekonomi faktiskt är. I alla fall vissa delar. Men ett halvår kvar - sedan får jag ju skriva en uppsats om vad jag vill! Organisation och ledarskap är ju själva anledningen till varför jag ville gå denna utbildning. Däremot klarar jag mig mer än gärna utan dessa vedervärdiga redovisningsrelaterade kurserna. De är två mardrömmar som manifesterats i sammanlagt 15 högskolepoäng! Fortsättningskursen innehåller också två "mattekurser". Voi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar