onsdag 3 december 2014

Hinder

Ju mer jag kollar in regeringskansliet desto mer känns det som arbetsplatsen för mig. Det hade varit kul att kunna arbeta där i några år. Jag måste ju hinna med en hel del fler saker först. Just nu gäller det att komma förbi det lilla hindret som kallas redovisning. Jag satsar på att klara omprovet. Denna erfarenhet har förberett mig inför ekonomistyrningen i alla fall och jag ska börja läsa litteraturen i förväg. Jag brukar aldrig behöva kämpa för att lära mig något egentligen. Inte om jag hittar rätt sätt att göra det på. Beroende på omfattningen kanske jag måste lägga ned mer tid, men annars går det bra. Detta har gjort mig lite lat och att jag inte utnyttjar min maximala potential för jag vet att jag klarar det ändå. Med redovisningen är det som med derivata i matte - det tar tid. Fast derivatan struntade jag i och lärde mig allt annat för jag visste att det skulle ge mig nog mycket poäng ändå. Men jag har accepterat att detta tar lite längre tid än annat och jag fixar det genom att förbereda mig inför omprovet. Vilket hinder jag än stöter på hittar jag ett sätt att komma över det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar