lördag 13 december 2014

Lana Del Rey-sång

Första delen av min Lana Del Rey-lista börjar idag. Jag ska alltså lista min favoritsång av henne. Jag önskar att det vore så enkelt men saken är den att jag har ett par stycken jag skulle kunna kalla mina favoriter. Jag har bestämt mig för att lista dem jag valt ut.

1. Gods and monsters
2. Old Money
3. Ride

Gods and monsters var länge min favorit, men sedan Ultraviolence släpptes har jag ändrat mig lite. Jag har egentligen ingen riktig favorit längre. Old Money blev den nya favoriten, men jag vill hinna tänka igenom sådant en längre tid innan jag fastställer något. Ride är en som jag kom att tänka på i och med denna lista som jag länge uppskattat, utan att tidigare riktigt vetat hur mycket förrän nu.

Bubblare: Lana Del Reys cover av Goodbye Kiss med Kasabian. Originalet suger men med Lana är det en av mina favoriter att lyssna på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar