måndag 8 september 2014

Sjukt

Sjukdomen har vunnit slaget om mitt mående. Friskheten har dock friends in high places, typ nässpray, som nu använder fula metoder för att få det tillbaka. Själv sitter jag här i kroppen och betraktar de båda. Jag hejar så klart på friskheten. Jag hade till och med tänkt bjuda den på varm choklad senare ikväll. I morse gick jag ut i klänning och trodde vädret skulle te sig som förra veckan, men det soliga vädret övergick sakta men säkert till mulet och vidare till regn. Inte bra när man redan var småsjuk.

Det började i lördags när jag och Gustaf skulle köpa lite möbler på Mio. Jag åt på Macce Donkan (jag älskar alla fula namn på snabbmatskedjor, så jag bara måste få återge dem med största ironi) för första gången sedan jag bodde i Stockholm. Jag fick sådan flashback från tiden när jag precis flyttat dit och brukade gå till McDonalds för att käka paj. I övrigt är Maccy D's ingen favorit. Hursomhelst köpte vi en helfigursspegel (äntligen!) och ett litet bord att ha bredvid soffan. Jag fick till och med ont i halsen på köpet, men det böt jag dock ut mot nästäppa och seghet.

P.S. Blir jag Makke Dankan? Ok, jag släpper det. D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar