tisdag 23 september 2014

Det är jag som är basen

Fyra timmars plugg och inte alls lika mycket jobb gjort som jag skulle velat. jag har en förmåga att göra saker lite mer detaljerat än jag borde och en övertro på kvaliteten hos mina anteckningar. Jag har hur som helst kommit igång och ska sitta och plugga jättemycket alla andra dagar fram till provet. Jag har lite ont om tid, för jag och Gustaf ska till Stockholm till helgen. Men jag är inte oroad. Det kommer dagen innan provet, varför slösa energi på det nu? ;) Imorgon ska vi eventuellt hålla en presentation av grupparbetet, det är ovisst vilka läraren väljer. Efteråt ska vi fira att det är över med lunch eller fika.Eller stärka lagandan och företagskulturen, som det heter på ekonomispråk.

Jag har förresten bestämt mig för att jag vill bli kulturchef istället för personalchef. Jag ska maila några kulturchefer och fråga dem lite om jobbet, vad de gör i det dagliga arbetet och hur de nått dit och så vidare. Med kulturchef menar jag så klart senare, Rom byggdes inte på en dag. Men jag tror att vägen dit kommer att vara lärorik, intressant och kul. Vi får väl se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar