fredag 19 september 2014

Julkänslor

Fatta mig inte fel nu, jag älskar det fina vädret och höstvärmen som råder över oss nu. Men det finns något inne i mig som knappt kan bärga mig tills julen är här! Det är 3 hela månader kvar, men jag kunde inte hejda mig från att lyssna på All I want for christmas is you. Gustaf är inte lika förtjust som jag är i julmusik i September. ;)

Nu har jag inhandlat en ny fin vinterkappa och vill gå i ett vintervitt Göteborg. Jag vill lyssna på julsånger och sjunga med, för jag har hört alla så många gånger förut att jag kan texten utantill. Jag vill sitta under en filt, se på julfilmer och äta knäck. Jag vill vakna upp på julaftonsmorgon och hämta min serietidning och godis från julstrumpan. Det lär väl bli lite av det när december väl kommer, om man bortser från det där med "vintervitt". Det snöar helt enkelt inte här nere. Fast förra vintern snöade det ju trots allt två dagar. Jag får helt enkelt längta vidare, men det betyder inte att jag inte kommer att njuta av nuet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar