fredag 5 september 2014

Energi

Helg! Och det betyder att jag har mer tid till att plugga, tvätta och handla. Men så klart betyder det även mer tid till kul grejer. Jag gillar att gå på Handels, det känns bra hittills. Det kommer vara en hel massa grupparbeten däremot. Är det något som man skulle kunna kalla "not my cup of tea" så är det grupparbeten. Jag jobbar helst själv. Då får man tänka själv, lära sig mer och framför allt slipper man handskas med andras dåliga idéer. "Det är med ideér som med små barn. Man tycker bäst om sina egna." ska Moa Martinsson ha sagt. Jag håller med. De finns de som går på och på och kacklar om sina idéer och själv har jag redan låtit själen lämna kroppen och säger ja till allt, det gör processen kortare och smärtfriare. Men ska man väl grupparbeta så gäller det att hitta en bra grupp, då är det inte lika hemskt. Att samarbeta i allmänhet har jag inget problem med. Men jag låter mina idéer växa fram medan jag arbetar, andra kommer på något på direkten. Det brukar göra att mina visioner slås ut. Det kanske har något att göra med författar-naturen. I princip ingen på skrivarlinjen gillade att jobba med andra. Jag vet inte. Jag har en bra grupp nu i alla fall så det kommer nog gå bra. Jag kommer nicka, lyssna och komma med fakta. Energin har då sprungit djupt in i min snåriga själ och gömt sig.

1 kommentar:

  1. Jag var likadan då jag pluggade! Hatade grupparbeten, en orsak var att det oftast fanns någon i gruppen som ville göra ett halvbra jobb för att den var lat och vill ha det överstökat, medan jag ville göra ett grundligt jobb. Kul att du trivs! :)

    SvaraRadera