torsdag 12 juni 2014

Riktig sommar

Idag vaknade jag upp och åkte till min frisör. Det var jätteskönt att få klippa håret och han stylade det så att jag fick jättefina lockar! Men så bor jag ju i Göteborg och så fort jag gick utanför dörren tog blåsten tag i mitt hår och slet ut alla lockar. Jag hatar blåsten. Men håret blev ju fint oavsett stylingen, men det hade ju varit roligt att liksom få behålla frisyren i mer än en minut. Gustaf mötte mig efteråt och vi hade tänkt äta en glass, men vinden hade blivit både starkare och kallare än när jag åkte till frisören att vi bara gjorde ett par ärenden och åkte hem.

Igår upptäckte jag en park som jag trott var jätteliten, men som det visade sig var mycket större. Jag hängde lite med en del från tyskan och en till, det var kul. Med dem åt jag årets första mjukglass också. Jag har dock inte hunnit ta ett dopp ännu. Varje gång jag sitter vid datorn, läser tidningen, läser en bok eller dylikt får jag dåligt samvete och tänker att jag egentligen har något att plugga - men det har jag inte! :) Jag gillar sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar