torsdag 5 juni 2014

Nattliga bestyr

Nu ska jag berätta för er om min kära, knasiga pojkväns nattliga bestyr. Natten till igår vaknade jag upp och upptäckte att vi delade täcke, fastän vi har varsitt. Jag tänkte att hans måste ha ramlat ned och mycket riktigt, täcket låg på golvet. Eftersom att jag låg innerst fick jag luta mig över honom och plocka upp det. Men när jag skulle rätta till täcket och lägga det över honom märkte jag att det var mitt täcke som han på något sätt måste ha kastat ned från där jag låg. Sedan upptäckte jag dessutom att hans kudde låg på golvet, så jag fick lyfta upp hans huvud och stoppa tillbaka den. Men det är inte det tokigaste! Natten till idag vaknade jag av att någon rycker i min kudde. Jag lyfte lite på huvudet och såg att Gustaf ryckte åt sig min kudde och stoppade den över sin och lade ned huvudet för att kunna sova vidare i godan ro. Jag tog naturligtvis tillbaka kudden och sade åt honom att han inte kan ta min kudde och lämna mig utan. Hans enda reaktion var att titta på mig och sedan somna om. Jag förstod ju att han gjorde det i sömnen, men det var en så himla bisarr grej. När jag på morgonen berättade för honom vad som hänt hade han inget minne av händelsen.

Ja, det var det. Det händer saker här - även på natten tydligen. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar