fredag 13 juni 2014

När man åker iväg

Om ungefär en timma ska vi åka till centralen, äta middag och åka iväg med tåget. Nästan hela Sverige hinner vi passera innan vi nått fram till toppen av landet. Eller egentligen inte, vi ska ju till Norrbotten. Ba-dam-tisch! Jag anammar min göteborgska sida ibland. Jag kommer sakna Göteborg, det är så fint här på våren och sommaren. Hösten/vintern här är bedrövlig däremot. Jag kommer mest att sakna mitt fina Lindholmen. En del av mig vill inte åka alls, men det kommer nog gå bra. Jag har tagit med mig en tidning med mitt hus på framsidan, sett ovanifrån. Den ska jag visa upp för de som inte haft privilegiet att hälsa på mig. Den ska jag spara och då och då ska jag ta fram bilden för att titta på den. Då ska jag minnas vad som väntar på mig på andra sidan landet, sommaren, alltet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar