onsdag 5 februari 2014

I väntan på vår

Nu väntar jag bara på våren. Solen lyser allt oftare om dagarna och luften doftar av tö. Snön smälter bort här nere, men det är ändå vinter. Vädret styr mina känslor och här nere varvas det hela tiden. Ena dagen blir man glad för man tror att våren är på väg, den andra ser det ut som att vintern kommer hålla sig för evigt kvar. Det är lite annat i Norrbotten, där är det vinter och börjar snön töa bort så är det vår. Det är enkla tecken. Jag tror att det har gjort mig ovan vid att pendla mellan väderkänslorna så ofta. Jag läste i tidningen att i Paris hade alla på sig ballerinaskor trots att det kunde vara lite kyligt. Bättre än i Sverige där alla har på sig fula kängor. Jag hatar vintern och jag hatar klumpiga skor. Jag tror jag drar ned till Frankrike. Au revoir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar