måndag 15 april 2013

Småsaker

Nu har jag ansökt till en del kvällskurser i Göteborg som jag förhoppningsvis kan ta. Jag behöver bara ett jobb först... Det blev en skrivarkurs på 15 hp och en kurs i Göteborgs historia, även den på 15 hp. Framtiden känns så ostadig när det kommer till det ekonomiska, men jag hoppas åtminstone att jag får jobbet jag gick på intervju för. Jag tyckte det gick ganska bra, men han skulle intervjua fler personer och de kanske har mer erfarenhet eller något, man vet aldrig

 Jag har inte mått så bra varken igår eller idag, så jag stannade hemma från skolan. Jag mår dock bättre nu. Jag hade en del att göra till antologin, men det kan inte hjälpas. Jag får göra det imorgon. Det ska bli skönt när arbetet med den är över, det har gett negativ effekt på min inspiration, känner jag.

Jag pratade med Micke idag och det får mig att längta hem ännu mer, i synnerhet när han sade "Jag vill vara med dig!" Jag saknar honom och mina andra små brorsbarn så himla mycket och är det någon som kan göra mig riktigt glad så är det att prata med någon av dem. Att se Buffy hjälper också, vilket jag ska göra innan jag lägger mig.

Men det allra bästa, det som hjälper allra mest, är att ha en Gustaf att ty sig till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar