torsdag 11 april 2013

Rädslans tre djup

Issa sade att hon kanske ska sommarjobba i Piteå, vilket får mig att känna mig bättre till mods över att söka jobb i Sikfors. Jag har känt mig lite nere över det eftersom att Gustaf inte kommer kunna vara där uppe med mig så mycket. Utan honom är tiden inte lika mycket värd. Men måste man så måste man. Fast helst skulle jag vilja vara här i Stockholm.

Göteborgsflytten annalkar. Livet ter sig som en hägring. Jag är fast i tankebanor och samma uttjatade ord som alltid härjar fritt och tänder eldar inuti huvudet på mig. Samma gamla djävla känsla som jag bara vill bli av med, men den hemsöker mig. Jag vill så gärna flytta...

Ibland önskar jag att du bara kunde vara kvar och att jag åtminstone skulle ha haft dig, men du kommer till mig i mina drömmar och det skänker själen ro. Jag har drömt om dig så ofta på sistone och det känns som att det verkligen är du som kommer till mig för att låta mig veta att jag inte behöver vara rädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar