söndag 7 april 2013

Firande

Nu har jag firat Gustaf. Han fick operabiljetter av mig i födelsedagspresent så vi ska se Tosca 21 Maj. Han lagade jättegod mat och vi drack en jättegod fläderlemonad. Det är en icke-alkoholaltig dryck som är jättegod. Läsk funkar ju, men jag tycker det är roligare när man dricker något gott som inte smakar så himla sött, det känns så vardagligt. Så vill man dricka något finare utan alkohol rekommenderar jag starkt Belvoirs fläderlemonad.

Gustafs syskon, merparten i alla fall, med familjer kom hit idag och åt våfflor. Gustaf gör de bästa våfflorna som finns. Dagen till ära provade jag att locka håret med plattång igen och det gick mycket bättre denna gång. Dock var ena sidan betydligt bättre än den andra fortfarande. Övning ger färdighet.

Det är så skönt med ledighet, men jag tror att jag är redo för skolstarten igen. Bara det inte blir en massa utdraget tjat om petitesser angående antologin. Då är det så tråkigt att vara där. Jag vill skriva eller diksutera någon bok man läst. Inte prata i en hel timme om vad redaktionsgruppen vill att vi ska ha för sorts bild eller slösa bort en hel dag på att diskutera vare sig vi borde ha en kartong med häften i istället för en bok i pärm. Usch, jag hatar sådant. Jaja. Ni kan följa oss på twitter och facebook förresten.

Nu ska jag vara med Gustaf. Jag ska till uni imorgon och ta itu med realian sådär en cirka 3 månader för sent... Men ikväll blir det Buffy och då uppslukas man utav det. Verklighetsflykt at it's best! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar