måndag 18 juni 2012

Jag är nästan där

Nu är packningen i full gång. Jag ska snart åka tillbaka hem! Nu när jag har fått min bärbara DVD ser jag inte på resorna som tråkiga och långdragna längre. Istället slår jag bara på Veronica Mars och kollar på det tills ögonen går i kors av ren trötthet. ;) Det enda dåliga med den serien är att den bara sträcker sig över tre säsonger. Åtminstone två till hade man ju kunnat få. det är lagom mycket utan att den behöver spåra ur heller.

Jag kommer att sakna Sikfors, det gör jag alltid när jag är i Stockholm. För trots allt har jag två hem, Sikfors och Stockholm. Men det ställe som känns som allra mest hemma är ändå hos min raring. Varken skogen och älven i Sikfors eller byggnaderna med lika lång historia som de är höga kan mäta sig med den trygghet han kan ge. Det känns som att jag har balans i livet just nu. Det är jag glad för.

1 kommentar:

  1. Jag förstår dig. Jag mår bäst när jag får vara med Pär. :)

    SvaraRadera