torsdag 28 juni 2012

Bollkoll

Just nu sitter jag i husvagnen på Rösjö camping. Jag ska käka med mamma och Storis som har kommit ned till söder. De är på semester och ska bara stanna här i ett par dagar innan de drar vidare igen. Jag njuter ju av mina underbara hundars sällskap. Men jag ska själv bara stanna på en campingen en stund för ikväll ska jag se fotboll med Gustaf. Igen. Jag älskar honom, vilket är varför jag kan offra mig lite och titta på denna tråkiga sport, men jag tycker att det räcker med dessa dumma matcher någon himla gång! Jag hänger med i fotbollsmatcherna mer än vad jag behöver, känner jag.

Nä, fotboll är inte alls kul att titta på. Förutom när roliga händelser sker, t.ex. citat som "Heter han Molsson?!" (Nej, han heter M. Olsson.) ;) Däremot är fotboll väldigt kul att spela. Då ska det naturligtvis vara regellöst. När jag var ca. 10 år var jag med i Sikfors fotbollslag ett år, men jag tyckte att det inte var lika roligt som att spela på rasterna. På rasterna slogs man om bollen om den hamnade utanför planen, på fotbollsträningarna blev det inkast. Enligt mig sinkar dessa regler spelet, i a.f. om man är på en amatörnivå. ;) Därför håller jag mig till att skjuta på/stå i mål eller kanske rent utav köra en match med vänner och bekanta.

1 kommentar:

  1. Haha Marika, vad jag älskar din åsikt kring hur man spelar fotboll :D Så himla härlig. På skolan var jag tvärt om eftersom jag spelade fotboll på fritiden. Jag var så irriterad på hur DÅLIGA alla var, att ingen någonsin följde REGLERNA och att det inte var blodigt allvar (tävlingsinstinkten du vet, haha) Så jag spelade inte fotboll på rasterna och hatade att göra det på idrotten också. Skulle man bli fotbollsproffs så skulle man, liksom ;)

    Hur har du det? Hur är livet? Och ang. IB-bloggen så har inte jag heller hört något mer, inte ens på facebook.
    Kram!

    SvaraRadera