söndag 22 januari 2012

Ändring

Jag har ångrat mig. Jag ska läsa en kurs som heter "Stockholms historia" istället för litteraturvetenskap. Jag känner inte alls för upplägget i litteraturvetenskapen. Det känns som att den inte mött mina förväntningar på hur vi ska tackla analyserandet och att det har blivit för mycket vetenskap, mindre känsla på något sätt. Jag vet inte hur jag ska förklara det, men att sönderdela litteratur på en sådan här nivå vill inte hjärtat mitt. Fast ändå är det intressant! Jaja. Nu har jag i a.f. bestämt mig. Något som känns kul i och med mitt nya schema är att jag bara har lektioner på tisdagar och onsdagar. Det jag ser mest fram emot är nog Mumin-kursen faktiskt.

Helgen har spenderats hos Gustaf. Vi har sett på film och så har Gustaf gjort paj och mat. Det är verkligen något som är bra att kunna göra - laga mat, menar jag. Jag önskar jag vore bättre på det, men jag försöker åtminstone. När jag kom hem städade jag, så nu har jag det fint här i Jakobsberg. =) Jag längtar hem till Sikfors lite grand. Jag skulle vilja hälsa på där snart, men vi får se när det blir!

1 kommentar: