torsdag 8 februari 2018

Kvällskåseri

Det är när klockan är 23.23 en torsdag då man precis har blivit klar med att lägga allt golv i den nya lägenheten, man bara kommer på fyra diktrader och man googlar "cream soda Sverige" som man undrar vad man egentligen gör av sitt liv. Innan man vet ordet av dyker gamla oförrätter upp i minnet och framtiden är mer ett hot än ett löfte. Fast någonstans mellan dåtid och framtid. 23.23, nuet som gled förbi. Jag hann endast tänka tanken så var det borta, så kort är nuet. Vad finns det då kvar att leva i? Så jag googlar på "cream soda Sverige" och får fram en matsida på nätet. Så långt tänker jag inte gå för att köpa den, tänker jag, och åker en extra mil till nästa affär för att köpa den i butik. Jag har alltid varit en sucker för det förflutna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar