söndag 14 januari 2018

Mat

Just nu lagar Gustaf en pasta som jag upptäckte via Instagram. Jag älskar att hitta nya rätter att göra, annars blir det så lätt att man fastnar i en rutin där man växlar mellan 10 rätter. Förut åt vi oftare på restaurang, så då var det inte lika lätt att man åt samma saker vecka efter vecka. Jag har även upptäckt ett recept på en fläskfilégryta som jag såg på Halv åtta hos mig. Jag kan inte se på det programmet utan att äta något samtidigt, annars blir jag per automatik hungrig. Jag är hungrig just nu, vilket är varför jag bara pratar om mat. Jag ska nog gå nu, maten är ändå snart klar. Men lyssna på mitt tips! Vill ni hat mattips, kolla in matvideor på Instagram eller följ det där receptet du såg på Halv åtta hos mig som du tyckte såg gott ut. (Lätt för mig att säga, som har en pojkvän som lagar den mesta maten här hemma.) Här är receptet på fläskfilégrytan i alla fall. Jag föredrar pasta men potatis funkar också. Tänk om jag vore en matbloggare, jag hade inte varit särskilt duktig. Jag hade bara länkat till Halv åtta hos mig-recept och Youtube-videor. Nu ska jag gå på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar