söndag 7 januari 2018

Vägar

Nu har vi äntligen anlänt i Göteborg igen. Resan har känts lång och jag som har klagat lite över att jag har varit ganska less på att åka nattåget fram och tillbaka kommer inte klaga igen på ett bra tag! Jag kan tänka mig att åka bil upp till Sikfors igen, men bara på sommaren och bara om jag ska vara där så pass länge att vi kan tänkas behöva en egen bil. Annars, med rätt ekonomi, så kan man ju hyra en bil. Jag föredrar tåget - helt klart. På väg hem från Stockholm körde Gustaf hela vägen. Jag erbjöd mig så klart att köra, men han sade att han tyckte att det var roligt. Jag körde oss till Eriksberg och tillbaka sedan istället. Eftersom att jag älskar att ranka saker, så ska ni få en rangordning på vägkrogarna vi åt på.

1. Värdshuset Glada Hudik
De hade god mat, köttbullarna och moset må vara uppvärmt, men äkta.

2. Hörnefors
De hade billig mat, och god var den. Jag vett ställen som serverar likadan mat för en femtiolapp mer.

3. Pink Ladies
Jättebra service och god mat, men väldigt dyr. Det är förståeligt med tanke på läget. Begränsad meny för oss icke-bufféätare.

4. Lenas vägkrog
Vi skulle nog inte ha valt buffén, då tror jag att denna hade fått en högre placering. Buffén var helt okej, men inget för mig.

Men självklart finns det ingen bättre vägkrog än Björkäng, som ligger längs E6:an.

Det är skönt att vara hemma i alla fall. Jag letar jobb så att jag kan köpa en av alla de stugor i Norrbotten som jag sett på hemnet. Tillbaka till vardagen, med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar