onsdag 20 december 2017

Jobb och jul

Jag har nu skickat in mina referenser till arbetsgivarna som jag var på intervju hos igår och därmed är sista pusselbiten lagd från min sida. Eller nja, nästan, jag har ju faktiskt utdraget från belastningsregistret att skicka in också, men det kommer när det kommer. Nu får jag bara hoppas att allt annat går vägen. Däremot tror jag att min referens från mitt förra jobb tror att det är ett jobb inom administration, men det är ju som montör. Haha, det finns andra förväntningar på en när man har läst på universitetet. Men mitt ultimata mål är att doktorera. Men vem vet vad man gör i framtiden? När jag började på universitetet så var det för att bli översättare, sedan dess har mycket förändrats.

Idag ska jag handla julklappar åt Gustaf. Jag tycker att det är svårt att köpa julklappar åt någon som aldrig önskar sig något. För mig funkar ju alltid en bok, men Gustaf har ingen sådan grej. Jaja, det är ju tanken som räknas. Jag längtar tills på lördag för då ska vi äta julbord på Villa Godthem. Däremot vägrar jag äta julbord/julbordsrester någon annan gång än då och på själva julafton. Senast vi firade i Stockholm blev jag tvingad att äta det fyra dagar i rad och då blev jag så pass less på julmat att jag blev illamående vid tanken på potatis, köttbullar, skinka och korv. Jag kunde nästan bara äta tacos, det var det enda jag var sugen på för det var vad som kom längst ifrån julmat smakmässigt. Jag har lärt mig min läxa den hårda vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar