måndag 18 december 2017

Tankar om Tasse

Imorgon ska jag på jobbintervju. Det känns nervöst, men när det är gjort är det gjort och då kommer det att kännas bättre bara på grund av det. Jag hoppas att jag får jobbet, det skulle kännas skönt. Allra helst jobbar jag natt, men dagpasset känns också okej. Jag tar förstås vilket pass jag än får. Man kanske kan få byta till nattpasset efter några månader. Mest av allt vill jag inte att Tasse ska behöva vara ensam. Jag tycker att det är jobbigt att lämna honom ensam bara i tre timmar om vi går på stan. Jag längtar hem till honom då. Men vi kanske kan skaffa en till katt, då hade det nog känts bättre. Birmor gillar sällskap, men vem gör inte det?

På tal om Tasse har han blivit mycket större nu. Det går så snabbt, men ändå är han inte helt fullvuxen förrän vid ca tre års ålder. Han brukar sova vid något av mitt eller Gustafs huvud på natten. Jag är så glad att vi har honom. Överlag märker jag att jag är på mycket bättre humör och samtidigt har jag fått ett syfte med att vara hemma. Man blir gladare av honom, han "pratar" väldigt mycket, det vill säga jamar, men det ska vara väldigt vanligt bland Birmor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar