fredag 15 december 2017

Nä det inte går som tänkt

Min dator är trasig nu, den går inte att starta. Jag använder Gustafs istället och tackar mig själv och de högre makterna för att jag kom på i tid att föra över alla mina bilder på en extern hårddisk. Det jag saknar är skolarbete jag hade velat ha kvar och min CV-mall. Jag tog ett CV som jag hade skickat via mail och laddade ned det, så jag behövde inte börja om från början i alla fall. Gustaf hjälpte mig med att skriva ett CV till en viss tillverkare av bilar och jag ska skicka in det när jag kan skapa en ny profil. Jag kunde inte göra det nyss nämligen, antagligen för att jag redan har en profil där. Men jag får väl ta bort den och göra en ny om man inte kan ha flera stycken. Jag kan inte skriva att jag har läst på universitetet för då vill de tydligen inte ha en och så får man ju ett nytt test om man inte har gjort det förut, så det är lika bra att göra en ny. Jag hoppas att det går vägen, jag ska prova igen imorgon.

Jag hade planerat och sett fram emot hela veckan att se Ensam Hemma och äta pizza, för jag blir alltid sugen på pizza när jag ser dem äta det i filmen. Men så såg jag nyss att den inte finns på någon streamingtjänst. Så det får vara, men frågan är bara vilken julfilm jag nu ska se på. Jag tyckte att det var lite skralt med just jufilmer på Netflix och de andra tjänsterna i år. Men det kan inte hjälpas, jag får se vad för något annat som finns helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar