torsdag 11 januari 2018

Bloggen

Ibland tänker jag på det här med bloggande. Jag bloggar inte lika mycket nu för tiden. Inte lika många läser bloggar nu för tiden. Medierna förändras. Men Snapchat och Instagram känns inte som rätt forum för att skriva långa texter. Även om vissa försöker och lyckas, så är det i princip bara populära, ofta politiska, konton som lyckas med det. Jag hade velat ha orken att lägga upp inlägg som jag gjorde förr, i princip dagligen och med bilder emellanåt. Men då hade jag också en större publik. Har det påverkat mig? Ja, jag vet inte ens vilka som överhuvudtaget läser bloggen längre, eller hur många det är. Jag kan se i statistiken hur många som besöker ett inlägg, men med tanke på att den brukar räkna med mig så är den statistiken lite off. Jag ska nog bara köra mitt eget race, precis som jag har gjort på sistone. Jag hörde ett citat i Criminal Minds häromdagen. Det löd: "Better to write for yourself and have no public, than to write for the public and have no self." Och ja, det kanske stämmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar