torsdag 11 januari 2018

Lista 2017

Jag älskar ju listor och den här gjorde jag även förra året. Jag tycker att den passar så bra, så den kommer i år igen! :)

Årets musik:

Lana Del Reys album Lust For Life och Taylor Swifts Reputation, trots att inget av albumen var deras bästa.

Årets bästa låtar:

Lana Del Rey - 13 Beaches
Taylor Swift - Getaway Car
Alice Boman - Waiting
Bruce Springsteen - Fade Away
Kelsea Ballerini - Love Me Like You Mean It

Årets bästa film:

Annabelle 2 och Jumanji: Welcome to the Jungle

Årets bästa bok:

Divergent

Årets bästa spel:

Jumanji. Skojade bara. Bondespelet var ju kul, för i år gick det bra för mig när vi spelade det.

Årets bästa tv-serie:

Det är ju alltid Buffy som är bäst, men om jag tänker å tv-serier med fokus på detta år så är det nog Nashville. Den började vi se i år och den har vi fastnat för rejält.

Årets viktigaste händelse:

Att vi skaffade Tasse

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Skaffade katt, var på Gullholmen och skaffade bil (eller Gustaf, men den är ju ändå som vår)

Har du några nyårslöften?

Nej.

Vilka länder besökte du?

Nederländerna

Vad var din största framgång 2017?

Att jag stod längst fram och såg Oskar Linnros i Piteå och att jag stod näst längst fram och såg Lana Del Rey på Way Out West

Bästa köpet?

Tasse.

Vad spenderade du mest pengar på?

Sommarens diverse äventyr och nöjen

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Tasse.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Ledsnare.

Vad önskar du att du gjort mer?

Åkt till Bruket på sommaren

Vad gjorde du på din födelsedag 2017?

Var på Liseberg hela dagen med Gustaf

Hur skulle du beskriva din stil år 2017?

På sommaren: min korallröda långkjol som jag köpte på Beyond Retro. På hösten och vintern: Stora, bylsiga tröjor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar