måndag 19 februari 2018

Färdig med allt

Lägenheten är så gott som färdig efter flytten nu. Inga lådor som skräpar, men det finns så klart en del kvar som ska fixas. På något sätt kändes flytten från Stockholm till Göteborg roligare än den här. Den här flytten har bara inneburit en massa jobb, den förra innebar ett nytt kapitel. Jag skulle inte vilja byta tillbaka till ettan, men jag vill bara att det ska vara över. Jag vill att möblerna ska komma, jag vill att diskmaskinen ska fixas och jag vill ha lampor, en byrå och en hylla så att jag faktiskt kan förvara grejer någonstans. Men nu är målet i sikte i alla fall. Jag har fortfarande ont i ett av mina fingrar efter att ha skrubbat ugnsplåtarna till förra lägenheten. Det fick till och med en liten förhårdnad där, now that's dedication!

Nu hoppas jag bara att det inte snöar något mer, för det är inte december längre och det är inte tillräckligt med snö för att det ska gå att göra något kul i den ändå, typ åka skridskor. Jag vill att våren ska komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar