måndag 14 november 2016

Stress

Jag blir så förbannad på att jag hela tiden bokas in på tider jag inte har lagt upp på mitt jobb. Jag upptäckte inte att jag hade lagts upp på fel tid imorgon förrän idag. Jag såg ju att det inte passade in i schemat, men jag tänkte att det var jag själv som hade gjort en tabbe och då tänkte jag att jag ju måste jobba den tiden då. Jag skrev upp mig på tiden 13-17, men har blivit satt att jobba 12-16. Därför kommer jag inte jobba så mycket i framtiden, det är enda sättet för mig att försäkra mig om att jag inte kommer att behöva stressa ihjäl mig över alla femtioelva saker jag ska hinna med nu när jag tydligen måste dubbelkolla om jag verkligen har blivit tilldelad den tid jag har skrivit upp mig på. Jag börjar tro att de tider som jag tror att jag har skrivit upp mig på tidigare då jag har trott att jag råkat klicka på fel tid egentligen är de som har bokat in mig helt fel! En tid lyckades jag upptäcka i tid i alla fall. Nä, i framtiden räcker det med fem timmar per vecka.

Jag är så sjukt stressad över allting just nu. Jag har tre kurser på gång och de krockar med varandra och har deadlines typ samtidigt. I december kommer jag bara att ha en kurs, vilket kommer att underlätta en hel del. Det är inte så mycket att göra till varje kurs just nu men det är mycket förberedelser till varje kurs inför respektive tenta, vilket hopar sig till väldigt mycket. Alla jag går till säger att jag måste sluta stressa, läkaren på vårdcentralen och tandläkaren säger att de märker att jag är stressad och att jag måste sluta vara det. Det var det roligaste jag har hört - sluta stressa! Om det vore så enkelt skulle jag sluta, tro mig. Jag såg reklam för en distanskurs i kreativt skrivande på Sundbybergs folkhögskola och jag funderar på om jag borde ansöka. Om den kursen är annorlunda än den jag gick så vill jag det, men annars känns det nog bara konstigt att läsa samma kurs igen. Det skulle ge mig tid till det jag har halkat efter med på universitetet också, vilket är varför det vore så passande. Jag får se. Nu ska jag gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar