tisdag 8 november 2016

När jag behöver koppla av

Jag gick in på SJ:s hemsida och har nu gjort tre olika försök att köpa biljett, men det är något fel när jag försöker betala med kort så det går inte. Jag vet att det finns pengar på det, så det är uteslutet att det inte finns nog pengar. Jag har dessutom provat ett annat betalkort, så det verkar inte vara något fel på just mitt kort heller. Det är bara jobbigt när det inte funkar för det gör mig stressad. Jag vill boka en resa 20 december, men jag får se om det går imorgon istället. Man behövde ha mobilt bank-ID för att kunna betala med faktura, annars hade ju det varit ett alternativ. Jag vill bara kunna ta mig hem, nu när det hade löst sig så bra med Gustafs jobb och jag vet att jag kommer att få åka till Sikfors igen snart. Funkar det inte får jag väl gå till butiken och köpa biljetten.

Jag har haft så jobbigt i hjärtat idag, så det ska bli skönt med sovmorgon imorgon. Jag satt en och en halv timme vid lunch idag och bara tog det lugnt, kollade i telefonen och läste en bok. Det var skönt att kunna ta en sådan paus mitt på dagen, mellan lektionerna. Det känns ibland som att jag bara studsar från ställe till ställe. Jag hann förbi fantasy- och sci-fi-bokhandeln (många bindestreck i det namnet) innan jobbet idag och såg en box med alla tre Veronica Mars-säsonger så jag köpte den. Jag kollade lite på Harry Potter-grejerna också, som vanligt. De har tagit bort Rowena Ravenclaws diadem, eller det har väl blivit sålt och inte ersatt antagligen. Jag sade till Gustaf häromdagen att det vore jättecoolt om jag skulle ha det på mig och så en blå klänning på premiären av Fantastiska vidunder och var man hittar dem. Men det får bli någon annan gång, kanske om jag följer Issa på en till Harry Potter-fest. Jag följde ju inte med på den senaste för jag hade svårt att ta mig till Stockholm då. Jag och en tjej från mitt jobb, som Gustaf roligt nog också har jobbat med fast någon annanstans, ska på Harry Potter-pub på Kårkällar'n på fredag. Det kommer att bli kul, tror jag. Då ska jag ha på mig min Gryffindor-halsduk. På biopremiären ska jag dock ha full mundering med tröjorna, sockarna och halsduken. Jag äger tyvärr ingen Hogwarts-klädnad, men jag är glad ändå trots det. Hade nog ändå hellre haft Ravenclaw's diadem i sådana fall, om jag måste välja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar