onsdag 13 april 2016

Dressed for success

Det har vart så fint väder i Göteborg så jag har varit ute för det mesta de senaste dagarna. Jag och Gustaf gick Delsjön runt igen. Den här gången tog vi med oss fika, men vi blev ändå sugna att stanna till och fika i Bertilssons stuga. Det är ca 1,6 mil som vi går när vi går den sträckan, så inte undra på att man vill göra två fikastopp. ;) Igår gick vi genom Majorna och tillbaka till Handels, för Gustaf hade en lektion till då.

Den här årstiden är dock jobbig för det är ofta kallt i skuggan medan det är jättevarmt i solen. Jag vill dessutom sluta bära jeans så snart som möjligt men när vi skulle gå på promenad var jag ju tvungen att ha joggingskorna och därmed även jeans. Det ledde till att jag var jättevarm i solen, men att det kändes helt ok i skuggan när det blåste. Jag behöver kort sagt en del nya somriga kläder som passar att gå promenad med. Jag hade velat ha ett par vanliga, nätta vita tygskor men det finns ju ingenstans. De är antingen sportiga eller av sådan kvalitet att de töjer ut sig och blir breda. Jag funderar på ett par vita Converse som precis ganska exakt alla andra har, ni vet. Tydligen är det bara i Sverige som de vita Converse-skorna är populärast. Det läste jag i tidningen en gång.

Jag har inte uppdaterat så mycket på sistone så jag tänkte göra en fotolista på 30 dagar som ger mig lite större motivation de dagar då jag är trött eller så. Det här har ni att vänta er:

Dag 1: Självporträtt
Dag 2: Favoritpryl
Dag 3: En familjemedlem
Dag 4: Min hobby
Dag 5: En gammal bild
Dag 6: Tema ”blå”
Dag 7: En bild(er) som jag aldrig lagt upp
Dag 8: En favoritbild
Dag 9: Dagens
Dag 10: Detta gör mig glad
Dag 11: Tokigt
Dag 12: Min vardag
Dag 13: Tema ”ljus”
Dag 14: En höstbild
Dag 15: Kärlek
Dag 16: Självporträtt i svartvitt
Dag 17: Ett ögonblick
Dag 18: Känslor
Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema ”olika”
Dag 21: När jag var liten
Dag 22: Mitt beroende
Dag 23: En sommarbild
Dag 24: Detta gör mig glad
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema ”två”
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: Valfri bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar