fredag 4 mars 2016

Skol- och jobbvärlden

Idag hade jag två seminarium, varav det ena var en workshop för studieteknik. Det var ett bortkastat seminarium men det var obligatoriskt så jag var tvungen att gå dit. Det kanske hade passat att ha ett sådant seminarium för sådana som var nya på universitetet. Nu är det skönt att vara hemma i alla fall. Jag har nyligt inhandlat soffkuddar och ett nytt överkast till sängen så vi kommer att få det riktigt fint här snart. Det är svårt att balansera inredningen i en etta men jag tycker att vi är på väg att få det bra. Jag kan lägga upp bilder på det när vi får in det nya.

Jag börjar känna mig redo att börja jobba heltid snart, jag vill ha mer pengar. Jag såg till exempel en kudde som jag tyckte var jättefin men den kostade tusen kronor. Lite utanför min price range för en kudde, kanske när jag får min lön nästa månad. Däremot har jag fått jättefå pass den här månaden. Jag har fått ett pass i veckan förutom en av veckorna då jag har två pass. Passen är tre timmar långa så även om lönen är helt okej så blir det ändå inte så mycket pengar i slutändan. Om detta håller i sig måste jag skaffa ett till jobb. Jag tror hur som helst att jag ska söka ytterligare ett extrajobb till hösten, men det beror på om jag läser något utöver tyskan. Jag vill läsa kandidatkurserna i marknadsföring också. Jag tänker att det kan öka mina chanser att få jobb som copywriter om jag skulle vilja jobba som det. Om jag dessutom läser marknadsföring samtidigt som tyskan så har jag ju inte slösat bort någon tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar