måndag 14 mars 2016

Ledtråden

Denna natt som gick drömde jag att det var en kille som pratade med mig i biblioteket på humanisten. Det såg lite annorlunda ut, de ljusa väggarna hade blivit till brunt trä och de stora fönsternas ljus hade bytts ut mot lampor fästa på väggarna. Jag minns inte vad killen sade, men jag minns att han sade mycket som jag hade tänkt på och jag tyckte att han var trevlig. Nu faller det sig så att det var en mördare som planerade att döda mig och jag försökte ta reda på vem det var. När jag lämnat personen i biblioteket gick jag igenom det han sagt och insåg att det var han som var mördaren. Jag sprang tillbaka men då var han borta.

Jag har funderat på min dröm mycket idag. Det som den där personen sade var det viktiga, men allt det har jag glömt. Den var specifik utan att jag kände igen och kunde analysera händelseförloppet. Det är som en ledtråd som den där killen i biblioteket gav mig och jag undrar när jag kommer förstå vad som menas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar