onsdag 23 mars 2016

På spåret

Jag är trött som fan. Jag vill sova, men sitter på tåget till Stockholm. Jag tänker lägga mig så fort jag kommer fram till Råcksta. Provet idag gick bra, förutom sista delen. Jag hade inte läst så många av verken vi skulle ha läst från och sista delen gick ut på att para ihop citat med författare och verk, vilket blev väldigt svårt. Jag kommer att få G i alla fall. Det var inte vad jag ville ha, men jag får skylla mig själv helt enkelt. Körlektionen imorse gick bra. Jag fick till och med köra ut på spårvagnsspåret där det är dålig sikt. Nu har jag dock inga fler körlektioner utan måste köpa nya, vilket är jobbigt. Jag vet inte hur många till jag kommer kunna ta, men jag ska ta 3 till i alla fall för jag känner att jag verkligen blir mycket bättre för varje enstaka lektion. Istället för att mängdträna en massa får jag genom att ta körlektioner chansen att lära mig saker vid ett enda tillfälle. Lärarna har koll på allt och är pedagogiska och lugna även om man skulle råka göra något tokigt. Det känns bra att åka med min lärare och hon är alltid uppmuntrande. Tåg är också bra, jag hade aldrig kunnat köra bil bra när jag är så här trött och har ont i ryggen. Vi är framme om cirka 20 minuter nu! Jag kommer att sova gott inatt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar