onsdag 20 november 2013

Miljöombyte

Så, just nu är saker lite som de är. Jag har slutat vilja gå till mina psykologilektioner, för de suger. I måndags tänkte jag skippa den och gå till biblioteket och skriva, men jag kunde inte för de stänger när Ronja blir hämtad. Jag har upptäckt ett litet kafé vid Sjöfartsmuseet som var billigt och trevligt. Det är inget 44:an, men å andra sidan är inget riktigt som det. Där vore det nog trevligt att skiva, eller kanske på något annat kafé. Jag har upptäckt långt ifrån alla kaféer i staden.

Jag har funderat på biblioteket också, men jag har inte sett om det finns något bra ställe där för jag har bara rört mig vid ingången och bokhyllorna däromkring än så länge. Jag tror jag behöver lite miljöombyte. Visst skriver jag lite här hemma också, men inte alls lika mycket som jag skulle vilja. Jag hindras mentalt också av allt annat som finns här; här finns boken jag läser, jag tar hand om Ronja, jag kan passa på att städa, vad ska vi handla? o.s.v. Allt det där hade jag egentligen kunnat skita i om jag bara kunde skita i det. Fattar ni? Det blir som en mental blockering. Därför vill jag ha ett annat ställe att gå till för lite gammal hederlig tanke-ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar