måndag 18 november 2013

Let it snow

Dagarna går och för varje datum närmare 24 December vi kommer släpper jag lite på bandet jag virat runt mina julkänslor. Jag har längtat så i år, men jag har även en del bekymmer. Tänk om snön inte når västkusten. Eller än värre, tänk om snön inte år Stockholm! Och jag som ska fira jul där, det är första gången jag firar jul utanför Norrbotten. För mig innebär tiden efter den första snön i princip alltid julkänsla. Jag tror jag klarar mig ändå. Jag ska kolla på så många julfilmer, lyssna på så många julsånger och dricka så mycket julmust att julstämningen kommer infinna sig lika sant som det är sagt.

Är det knäppt att jag tycker det låter charmigt när Frank Sinatra sjunger "I've bought some corn for popping"? No, but it's pretty corny. När det kommer till dåliga ordvitsar levererar jag som vanligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar