onsdag 6 november 2013

Hög tid för högtid

Idag är det Gustav Adolfsdagen och det har firats med en liten historielektion från Gustaf och ska firas vidare med en bakelse, allt enligt traditionen. I alla fall är traditionen stor här i Göteborg, jag har aldrig firat den här dagen förut. Jag gillar traditioner, men det finns många dagar att fira så man får välja ut några stycken och fira dem.

Och när kommer julen egentligen?! Jag har väntat på den ett tag nu. Jag har köpt pepparkakor i en rosa burk, för tydligen köper jag bara rosa saker nu för tiden, känns det som. Jag sjunger julsånger och jag försöker hindra mig själv från att söka på Frank Sinatra som sjunger julsånger på youtube alltför ofta. Jag vill ha Lucia och snö, inte regn och en mossig Gustav Adolf. Nä, nu var jag orättvis. Men fyran har bytt tid på New Girl. Så gör man bara inte. Sådant ger upphov till sådant här humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar