tisdag 22 oktober 2013

På sistone

Helgen har varit lite turbulent. Jag har dock hunnit med att se två pjäser, Kung Lear och Främmande språk. Den sistnämnda var bäst, i mitt tycke. Idag har jag bara hunnit med att städa och tvätta, så nu känner jag mig som en hemmafru eller något. Jag hade aldrig stått ut. Inte undra på att de i Desperate Housewives mördar och ljuger o.s.v. Ett sådant här liv kan få vem som helst att göra vad som helst för lite spänning. Skämta'.

Igårkväll såg jag Frölunda möta Örebro i hockey. Frölunda vann efter förlängning och jag hade kul ända tills idioten som satt bakom mig råkade slå mig i huvudet när han höll på att vifta. Bara för att du är ett steg mindre från apstadiet än oss andra behöver du inte visa det med dina primitiva gester. Så skulle jag ha sagt om han hade kunnat höra mig, men jag var mycket snällare än jag borde ha varit och gjorde en gest som sade mer i stil med: wtf?!

Nu ska jag gå och göra en dag av denna också. Kanske blir det bio ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar