lördag 10 augusti 2013

Verkligheten

Igår var jag och Gustaf på Mio och valde ut möbler till vår lägenhet. Vi ska beställa dem över internet och få dem hemkörda till vår lägenhet. Imorgon går även första flyttlasset till Göteborg. Jag valde att följa min svägerskas råd, att ta med mig mina grejer på mina tågresor när jag åker mellan Stockholm och Göteborg. Först tyckte jag inte att det skulle bli så bra, men nu har jag insett att det är det bästa, och i princip enda, alternativet för en fattig kyrkråtta som jag. Detta innebär alltså att jag ska åka till Göteborg imorgon och se lägenheten med mina egna ögon för första gången. Det ska bli jätteroligt.

Det är i stunder som dessa, när man packar sin resväska full med flyttgrejer, som man funderar "Kanske jag borde bestämma utbildning nu..." . Om man blir något som ger bra med pengar slipper man skyffla grejer fram och tillbaka på tågresor hela tiden. ;) Jag måste utbilda mig till något "riktigt", och det snart, eller vara för evigt fattig. Men det betyder inte att jag tänker ge upp mina drömmar, det kan inget få mig till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar