onsdag 7 augusti 2013

Upplopp

I natt drömde jag att jag var inne på Georg Jensen och att de sålde servettringar som jag stod och beundrade. Jag tänkte i drömmen att jag skulle köpa dem senare, men så kom ett snobbigt butiksbiträde och sade till mig att jag skulle gå därifrån och att jag ändå inte hade något där att göra eftersom att jag aldrig skulle kunna betala för det där ändå. Jag skrek åt henne alla möjliga sorters glåpord och stack ut från butiken med det förnärmade och uppretade butiksbiträdet efter mig tillsammans med en annan anställd. Längs den kullerstensbelagda backen gick jag min väg nedåt, vanmäktig men rasande inför hennes förolämpningar. Och så skrek jag åt dem med ursinne i rösten: "Jag ska starta ett upplopp för vad ni har gjort era djävla överklassnobbar." Något liknande i alla fall. Och så drog jag till Kafé 44 för att samla på mig åsikter liknande mina. Så jag gick till vattnet, i drömmen låg kaféet vid Kanslikajen. Men de hade konsert där och pank som jag var hade jag inte pengar till inträdet så jag drog därifrån. Men jag lämnades ändå med en känsla av att leva, att vara del av något stort som jag står för.

Idag upptäckte jag att det var länge sedan jag lyssnade på Three Days Grace. Jag tycker att deras låt Riot är passande till vad jag drömde.

 

Jag slutar alltid förvånas av hur kraftfulla drömmar kan vara och hur mycket de kan påverka en. Inte konstigt med tanke på att drömmarna är en nyckel till ens undermedvetna. Det må kanske inte vara så roligt att läsa om mina drömmar, men jag tycker att den var lite rolig och det är min blogg så jag bestämmer. Känslan som lämnades kvar är stark och jag kan fortfarande dra energi ur den. Det här var vad jag behövde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar