onsdag 14 augusti 2013

Vänskap

 Nu packas det för att åka hem. Just nu saknar jag Muffin och Cookie så otroligt mycket. Det finns inget tryggare än en hund som vaktar en, för de är villiga att göra allt de kan för att försvara dig om de är i det tillståndet. Villkorslös kärlek och oändlig lojalitet är vad du får av en hund. Just nu känner jag att jag är i stort behov av just den tryggheten och det lugnet som mina hundar kan skänka mig. Det hände något efter jobbet igår som får mig att sakna skyddet de kan ge mig ännu mer.

Jag brukar titta på Mannen som kan tala med hundar. Mest har jag fastnat för det programmet eftersom att jag tänker på en hund vi hade när jag var liten, Compis. Hon var en underbar hund, men de sade att hon flög på vår andra hund, Sunny, och visade andra aggressiva tendenser så de avlivade henne till slut. Jag brukar tänka att om bara Cesar hade varit där hade han kunnat hjälpa henne, då hade hon fått leva. För hon må ha varit mycket livlig och busig, men hon skulle aldrig någonsin medvetet ha skadat mig (även om hon sprang iväg så jag släpades några meter bakom henne i kopplet när jag var liten...). Hon beskyddade mig när jag var rädd och det i sin tur ledde till att jag kände mig stärkt. Cesar Milan säger att hundar känner av energier. De förstår inte vad vi säger, bortsett från vissa inlärda kommandon naturligtvis, men de kan ändå förstå i vilket mentalt tillstånd vi är i och agera utifrån det. De är verkligen otroliga djur och enligt mig är de även de allra bästa för de besitter de mest önskvärda egenskaperna man kan önska sig. Och idag får jag åka hem till två varelser som kommer hälsa mig med viftande på svansen och en tass i luften. Det är den sannaste vänskapen du kan ha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar