fredag 3 maj 2013

Nyttig eller inte nyttig?

Har jag, den starkaste rösten för främjandet av att slippa träna och slippa hela äta-nyttig-mat-annars djävlar-hetsen, gått och blivit nyttig?! Nej, inte det. Men nu när sommaren är på intåg och snön är borta från marken sedan ett par veckor får jag äntligen chansen att göra allt det där härliga som man vill göra och som även råkar infalla under kategorin motion. Att åka roller blades är så himla skönt, för man kan bara susa förbi alla gångtrafikanter utan att känna sig så uppenbart överlägset snabb som man gör på en cykel. Det är en mer en känsla av frihet, att vara snabbare, att hinna se mycket mer på den stunden man hinner vara ute. Ja, ända tills man måste stanna för alla grushögar som ligger lite här och var i vår kära huvudstads förorter. Eller till exempel när man inser att man måste vända om efter tio minuter för att alternativet är att fortsätta åka och komma hem med stora blåsor på fötterna.

Att ta långa promenader är också väldigt härligt, men självklart är de bäst att ta om sommarnätterna i skogen när ljumma vindar blåser doft av sav och vilda blommor och trollbinder mig. Fast att ta långa promenader med Gustaf är super också för då får man en chans att prata om allt man kan tänkas vilja prata om. Vi spelar badminton en gång i veckan nu när jag jobbar på frescatihallen. Det är roligt att göra det tillsammans med honom, även fast han vann mot mig senast.

Nä, något nyttighetsfreak blir jag nog aldrig. Men att det är skönt att få röra på sig och sporta, det förnekar jag inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar